Turínské plátno nakreslil Giotto

Turínské plátno mnoho let probouzelo ve znalcích umění hodně emocí. Spousta z nich obhajovala tézi, že je to autentické pohřební plátno Ježiše Krista. Další spíše sdílí názor, že je to ideální padělek, protože má hodně symbolů charakteristických pro středověké gotické umění. 

Vědci, kteří se rozhodli dokázat, že je plátno dílem zkušeného malíře, dlouhá léta vedli výzkum. Pro mnohé to bylo už dávno jasné. Hlavně proto, že  postava na plátně se neshoduje s lidskou anatomií. Avšak dokonale zapadá do obrazu člověka prezentovaného v gotickém malířství.

Nyní existují důvody se domnívat, že autorem slavného plátna, o jehož důvěryhodnosti církev mlčí, je Giotto. Tuhle tézi potvrzuji dřívější výpočty vědců, kteří argumentovali, že plátno pochází z první poloviny XIV. století. Autorem tehle téze je expert z Traviso - Luciano Buso. Pro něj je zřejmé, že dílo vzniklo v 1315 roce, o čem podal zprávu samotný autor. Malíř měl ukrýt na plátně číslo „15” - co by poukazovalo na rok vzniku, a také nápis "Giotto", který odmítá jakékoli pochybnosti o autorovi.

Svoje domněnky potvrzuje linkou Giotta, která je viditelná na každém jeho obraze, i na Turínském plátně. Plátno však není typickým malířským dílem, a způsob, jakým vzniklo, je dalším zájmem výzkumu historiků umění. O to větším, že má prvky trojrozměrností. Nejpravděpodobnější se zná, že vzniklo podle Kristusovy sochy. Luciano Buso nevylučuje však, že by mohl Giotto na objednávku vytvořit druhé plátno, kvůli tomu, že první bylo poškozeno.